Tannpleierne hjem i stua :)

Categories Blogg

Reklame | Lekmer NO

Må si meg mektig imponert av Kopervik tannklinikk som var så utrolig greie å tok turen hjem til oss 🙂  Og de var så flinke med hygieniske prosedyrer, raske og behagelige. Det er en så stor lettelse å bli hjulpet på denne måten, at vi får tilbud om at de kan komme hjem på denne måten er vi utrolig takknemlige for. Vi sparer henne for så utrolig mye påkjenninger, så vi er utrolig ydmyke og takknemlige for det fantastiske hjelpe apparatet rundt oss som fungerer. 

Ikke så mye tid og overskudd for tiden, så mye som står på. Men litt bilder og litt oppdateringer fra hjemme fronten er ikke så mye arbeid som de lange skrivene 🙂

Zarah Angelica har knekt noe tenner i anfall, og det er ikke rart med tanke på hvilke krefter som setter i gang under anfall. Vi får håpe de nye tennene som kommer ved skolestart vil klare seg bedre. Ellers skulle vi fortsette den gode jobben vi gjorde. Jeg selv var litt små skeptisk til om vi gjorde en god nok jobb, hun har jo så mye misfarging på tennene. Men dette hadde heldigvis ikke noe med tannpussen å gjøre, det var noe som kunne være pga medikamentbruk eller av andre grunner som vi ikke kan gjøre noe med. Jeg trodde først det kunne komme av CBD bruken, men det var det altså ikke heldigvis.

Hun var utrolig flink og tålmodig lille skatten vår <3 Så fikk hun t.o.m en flott ball i premie ..

Det var visst et skikkelig tannlege maraton forrige uke. Både jeg, Carl Fredrik & Zarah Angelica på samme uke…
Jeg fikk også en utrolig koselig melding fra ei som gikk i paralell klassen min på ungdomskolen. Hun hadde funnet noen spill og aktivitets bøker når hun holdt på å rydde. Og i det øyeblikket gikk navnet Leander i hodet på henne, og da kom hun på at det var vår Leander hun tenkte på. Så da fikk vi mange kjekke overraskelser til han, og han ble så utrolig glad og stolt 🙂 Så vi spilte klokkespill, 4 på rad og kosa oss masse.
Så tusen takk for gleden du gav Leander <3  og oss såklart, det gleder å kunne tilby han noe variasjon i hverdagen…

Jeg pratet nylig med en dame som jobber innenfor mange familier med syke barn, som hun sier så kommer hun oppi slike situasjoner som vi er oppi. Og det at søsken ikke kan gå i barnehage pga situasjonen med syke søsken er veldig trist, og vi pratet litt om at her kunne man satt inn tiltak, ny stillinger. At man på en måte hadde noen som kunne komme hjem til disse barna å aktivisere litt som i barnehage, tenk om Karmøy Kommune kunne ha opprettet en slik stilling.

Vi søkte jo tidligere støttekontakt til Leander for at han skulle få komme seg litt bort fra “pleiehjemmet” vårt. Men de måtte være 6.år for å få støttekontakt via Helse og Omsorgstjenester. Det er helt ufattelig med tanke på alle de barna som hadde hatt så godt av dette av forskjellige grunner – Hvorfor en aldersgrense på dette? Jeg ble også fortalt at jeg heller kunne søke til Zarah Angelica som var den som var syk, men poenget var jo ikke avlastning. Men at barnet skulle komme seg mer utav hjemmet å være med på sosiale aktiviteter, får et større nettverk og få en mer positiv livssituasjon. Det psykiske skal bevares hos søsken, og det er en jobb i seg selv å passe godt på dem oppi alt. For han opplever mye oppi alt som skjer her daglig.
Han ville fått en pause fra mye om han hadde fått dette…

Ja ja…Da skal jeg og Leander ha oss en tur med litt loppelass til lokalet vi har fått låne å putle litt der <3 
I kveld skal mamman i huset få lov å lufte seg litt på kvelden, jeg skal møte noen andre mammaer som har barn med spesielle behov, så skal vi drøse litt.
Gleder meg så mye !!

Ha en flott dag alle sammen 🙂 Klem Klem

Mid Season Sale – Opptil 40%  Frem til 29 Oktober   Trykk HER

2 kommentarer

2 thoughts on “Tannpleierne hjem i stua :)

  1. Så utrolig at de faktisk kommer hjem, det må jo være så mye bedre for henne!
    Er også helt enig at det aldeles ikke burde være noen aldersgrense på å få søttekontakt, det visste jeg faktisk ikke. Håper dere finner en løsning og kos deg med en kveld med jatting 🙂
    klem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *