En koselig og annerledes fredag <3

Categories Blogg

Reklame | Lekmer NO

Prins Leander Theodore Museus Pedersen  🙂 

Kan tro denne gutten har kosa seg i helgen, mamma også <3  Vi har prøvd å fylt dagene med ting så Leander får kosa seg litt ekstra mye i disse dagene.
Det er tydelig at han merker noe foregår med Zarah Angelica – hun er jo så merkbart mye verre, han er mye å klemmer henne og stryker hennes kinn. Han skjønner ikke alt, men han reagerer jo på at hun ikke lenger kan verken sitte, holde i leker eller annet fysisk som hun klarte før. Hun ligger liksom bare å sliter seg gjennom dagene med lite bevegelse og mye anfall. Hun er heldigvis med i blikket, at hun følger med innimellom å ser på han. Det er tydelig at en avbrekk fra livet hjemme er hva han trenger 🙂 Og i Kopervik kirke er det jo så hjerterom og glede for alle barn og voksne. For en flott plass <3

Vi ringte helgen inn med et fantastisk flott opplegg som ble arrangert av Kopervik Kirke. Virkelig stolt av kirka vår, og alt det kjekke de finner på for alle aldre…

Dette var en del av trosopplæringen i Kopervik Menighet.
Temaet var ” fest på slottet ” hvor rammen var at alle skulle være prinser og prinsesser, og det skulle være feiring av dåp.
Alle lederne var utkledd som hoff /tjenere….

Det første som møtte oss var fantastiske Solveig som skrev alle inn på gjestelisten, med en fantastisk flott påfuglfjør penn, og en laaang rull med navn 🙂
for en utrolig skjønn stemning…

 
Så satt alle seg ned å fikk utlevert kroner de skulle pynte, og ansiktsmaling for de som ønsket det. I neste omgang fikk de utlever kapper og smykke bånd med norgesflagg for dem som ønsket det. Men Leander Theodore gikk for bare kappe. Og med engang han fikk på krone og kappe gikk han rett i rollen som prins. Eller faktisk kalte han seg for Kong Prins…Hehee….herlig vettu å oppleve den fryden i barna, den gleden og iveren er så god å se <3

Så var finstasen på å han var klar som bare det 🙂  jeg tok jo mange kjekke bilder av fellesskapet. Men pga jeg ikke kan ta med andres barn/ansikt uten å spør blir det litt få bilder av alle samlet. Men alle barna så ut til å storkose seg, og alt var så fargerikt og stemningsfullt. Akkurat sånn som vi elsker å ha det, masse farger og tente lys <3  

Så gikk turen videre inn i kirken med dåpsbarnet, skjønne Åse ledet veien innover med barnet som skulle døpes Yngve 🙂
Barna gikk i lange rekker to og to å følgte etter innover i kirken..

Fremme ved alteret fikk barna tenne et lys og satt seg ned å lyttet ivrig mens Solveig pratet <3 Hun er jo så utrolig flink til å nå inn til barn og unge.


Her blir Yngve døpt 🙂  og barna blir så fortalt at når de skal få 4.års bibelen på søndag skal det også være ekte dåp i kirken <3

Solveig med sin koselige løvebamse som var så glad i klemmer, og flere av barna stilte seg opp for de ville gi klem til løven <3 Så herlig vettu !
Etter litt klemming og prat gikk turen videre tilbae til lokalet hvor det skulle være “Dåpsfest” . Der ventet det Is slott, saft & kaffe..

Utrolig mye de fikk utav den timen, helt fantastisk koselig opplegg må jeg si. Virkelig kreativt, de hadde visst blitt inspirert av barneboken: “Fest på Slottet” fra IKO forlag. Virkelig vellykket vil jeg si <3 

Vi ble igjen litt å barna fikk leke på det fantastiske lekerommet, jeg ante ikke det fantes to…For i inngangspartiet på lokalpåbygget i kirka har de en lekekrok, men jaggu hadde de et lekerom også. Legger ved bilde, se så skjønt og fargerikt <3 

Jeg har tusja litt over ansikter siden jeg ikke har tillatelse fra de på bildet 😉  ville jo så gjerne vise det flotte lekerommet, når man som voksen får lyst å leke…Da har de virkelig laget et fantastisk lekerom <3

Jeg kom så i prat med Solveig om kjelleren i Kirken hvor nysgjerrigheten min var stor i forhold til ungdomrom som er planlagt der. Jeg fikk være med å se, jeg fikk bakoversveis, herlighet så utrolig flott rom for ungdommen. Virkelig håper jeg dette kan bli en plass ungdommen vil være. For savnet om en slik plass er stor her i Kopervik, så virkelig er det flott både Kommune og frivillige kan støtte opp å få dette til å fungere for ungdommene våre. Jeg har veldig lyst å være med på dugnad så lenge jeg får anledning i forhold til annet som står på med Zarah Angelica. Det er så meningsfylt å kunne bidra for å få dette i gang syns jeg, og jeg håper jeg kan få muligheten til å gi litt av meg selv her. Det er godt å kunne gi av seg selv når man selv får så mye god hjelp <3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *