Donasjons salg – Loppemarked ….eller hva skal man kalle det?

Categories Blogg

Reklame | Lekmer.no , Polarn O. Pyret

Zarah Angelica ligger mye som dette for tiden, hun er veldig utslått. Og det at vi nå verken har knapt PPT eller fysioterapi innom er nokså trist, man fikk jo følelsen av fremgang når ting stadig skjedde. Og det at hun mestret så mye og viste jevnlig mestring <3 

Den nye tilstanden hennes gjør at vi må ta enda mer hensyn her hjemme. Og vi er knapt ute pga hun så fort blir syk av kulde. Derfor blir det enda viktigere å ha fokus på Leander, slik at ikke han blir så påvirket av alt. Så natt til lørdag var Zarah Angelica mye våken av anfall og bleieskift. Hun sovnet igjen, men jeg lå å grublet, kl. 06.00 bestemte jeg meg for at nå skal jeg stå på å få avgårde noen flyttelass med ting fra gamlehuset og til lokalet. Jeg stod opp, tok med meg video overvåkingen og rydda litt rundt, la planer og hoppa i dusjen så snart jeg hørte Carl Fredrik og Leander hadde våknet. Da var det avgårde med to lass, samt prøve å få ting på plass. Kl.10 kjørte jeg Camilla til ei venninde, de skulle på Cup i Haugesund. Så handlet jeg litt kose mat til meg og Leander, før jeg hentet han. For kl.11 var det jo Halloween Rebus i gågata. Det var en utrooolig lang kø! 

Jeg hadde jo prestert å skrive lapp på døren at jeg var i lokalet fra kl.12.30 om noen ville titte innom etter dugnadsvarer som syltetøy, saft eller sokker..Eller andre lopper. Men det var jo ikke særlig smart, for dette tok tid…Hehee…

En ivrig Leander, han kosa seg…Men hendene ble sååå kalde 🙂  vi skulle kjøpe litt mat å ta med til lokalet, men han hadde akkurat åpnet butikken å ting tok enda litt tid. Barna fikk gratis is imens, og hendene ble enda kaldere…Heheee…Og inn kom nabogutten og mamman, så det ble skikkelig liv med fekting og lek 🙂 Ungene ble elleville å varmen steg flere ! Kjekt med voksne som kan leke og herje litt 🙂

Så var det bånn gass til lokalet, der var det allerede noen utenfor <3 så koselig…Men jeg hadde jo ikke rukket å få på plass de to flyttelassene, så man kunne jo knapt gå der inne 😛  Men nå er jo ikke dette noen vanlig butikk blir trøsten…Men hva skal vi kalle det?

Jeg har nettopp vært i kontakt med NAV og med Skatteetaten, venter på skriftlig brev fra dem slik at jeg ikke gjør noe feil…

Som NAV sa så er jo ikke dugnadsalget eller loppemarkedet inntekt til meg, men til hennes behandling. Men bloggen derimot kan jeg ha som egen inntekt.
Men så er det litt uklart for meg, det sies at man kan ha loppemarked engang iblant, men hva er en gang i blant?  Er en helg i måneden for mye, skal man ikke få lov å selg de donerte gavene som er gitt for at Zarah Angelica skal få dekket sin behandling?

Foreløpig har jeg skrevet lapp at er det noe folk ser i vinduet de vil ha, eller sokker, saft og syltetøy så ring/sms TLF: 936  43 431 så kan vi komme å møte dere. Vi har ikke tenkt å drive en vanlig butikk, vi fikk låne dette lokalet for å ha en plass til tingene som er blitt donert, samt våre egne ting etter oss og barna som vi selger unna for å få mest mulig til behandling. Vi har ikke tid til å drive butikk. Utrolig flott gjort at vi fikk denne muligheten, og virkelig får vi spre saken vår pga mange stopper opp å ser. Tenkte vi skulle henge opp litt avisoppslag m.m

Ei jeg kjenner kom med en genial ide, hva med at jeg har loppemarked for deg en gang – så kan de pengene da doneres videre til Zarah Angelica. Virkelig en flott tanke, for de tingene som er der er jo mye som er gitt til vår sak. Og det er jo så trist om vi ikke får solgt unna pga vi ikke har tid eller lov å holde det åpent så ofte. Samt om vi ikke har lov å ha så mange loppemarked, så kan de som ønsker å hjelpe med frivillig innsats få arrangere å ha det for oss om de vil <3

Jeg kommer  til å sette en benk utenfor de gangene jeg er der å setter på plass ting, så når den benken er utenfor er det fritt frem å stikke innom 🙂
Eller du kan hvile dine ben på benken, og puste ut litt <3 Ellers annonserer vi når det blir loppemarked/åpent 🙂

Leander syns det var stas å gi kaker og snop til de som kom forbi 🙂  han storkoser seg der på lokalet !

 

# brukthandel
#donasjonssalg
#loppemarked
#zarahangelica
#cbd
#fårikkedekketbehandling

1 kommentar

1 thought on “Donasjons salg – Loppemarked ….eller hva skal man kalle det?

  1. Synd med Zarah. Håper hun kan få noen gode dager snart.
    Loppisen, dette ser bra ut da. Det er bare til å stå på… Og jada vi forsetter med Gofundme!! Kom inn litt idag også… _NEVER GIVE UP HOPE!
    (PS! Er lov å doner for Nordmenn også altså på vår Gofundme til Zarah Anglica 😉 )
    -Sigurd

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *