Satser mye på lydhealing fremover <3

Categories Blogg

Reklame | Babyshop.No

Hei!

Nå var det lenge siden, tiden har gått i ett bankende med alt mellom himmel & jord her. Det er liksom ikke plass til mer uforutsette ting nå faktisk. Vi hadde jo et håp om å få utsatt rikshospitalet pga andre ting som står på nå krever en del fokus, men det gikk ikke til tross for fine leverprøver ville de ha oss til Oslo. Så i morgen må vi dra.  Når det oppstår nye ting man må ta seg av oppi alt annet, krever det så altfor mye..Så dagene blir alldeles spist opp. Skulle virkelig gjerne hatt døgn som var 48 timer lange…

Siden vi Har måtte kutte ut mye fremover av Zarah Angelica sine fysio og PPT timer, for at Zarah Angelica skal ha minst mulig anstrengelse, mer ro & hvile endet det med der vi startet når hun lå i magen… Tibetanske syngeboller / Tibetansk lydmeditasjon…
Kanskje vi får få tak i en sitar eller harpe også, toner som kropp & sjel vibrerer sammen med er hva hun trenger nå….

Når Zarah Angelica lå i magen fikk jeg meg en time hos nydelige Mari Togu – Vi prøvde å finne en god syngebolle jeg kunne benytte mens Zarah Angelica lå i magen. Vi fikk jo greie på i uke 27. etter mange Ultralyder at fosteret plutselig ikke var friskt som vi trodde, etter nærmest 10 ultralyder. Da ble ønsket om å behandle henne med lyd stor. Og nå som helsen hennes forverres, er behovet for denne behandlings formen igjen større enn noensinne. Og jeg ønsker både å fordype meg innen faget og utøve det selv mer og mer.

Jeg brukte lyd selv i behandling på mine klienter, skulle bare gjort enda mer. Men altfor lite stemmebruk, og det skal jeg nå åpne meg mer opp for. Både jeg og Carl Fredrik kurset oss innen lydhealing langt bak i tid – samt jeg var på en kraftfull helg i Oslo som virkelig satte spor. Taketina  – en meditativ gruppeprosess der du kan utvikle din følese for rytme. Jeg har aldri i mitt liv opplevd noe så intenst på kropp & Sjel, rytme, musikk og dans. Dette håper jeg å kunne arrangere engang her på øya slik at flere får oppleve dette. 

Skulle bare ønske jeg skjønte enda mer essensen i dette den tiden jeg tok kursene. Det er mye jeg ønsker å repetere, for utviklingen i oss selv gjennom årene tar oss nye veier, og man finner utav hvilke vei man skal satse på. Virkelig er dette et bredt emne som jeg ønsker å lære mer om. Heldigvis kjenner vi mange dyktige mennesker rundt oss i dette faget, og vi ønsker å gi Zarah Angelica alt som kan hjelpe henne & da er det å lære seg selv opp den beste måten så man slipper å være avhengige av så mange andre fremover… 

Vi ringte vår kjære venn Mari Togu <3 Hun med sin fantastiske stemme og Tibetanske syngeboller en fryd å ha oppi dette…
Dette er hun virkelig dyktig på, hun tilbyr behandling i enhetsterapi med vekt på energiarbeid og lydbehandling ved hjelp av tibetanske syngeboller. Og den nydelige stemmen. Nå er vi så heldige å skal få hjelp av Mari en stund fremover, og vi håper så inderlig dette kan hjelpe Zarah Angelica. Samt vi kan få lære litt mer av Mari underveis. Ser virkelig frem til dette, Zarah Angelica baner nok engang vei til nye eventyr….

Hun ble utrolig avslappet av timen med Mari, og det kom ut sååå mye luft. Jeg ante ikke at hun kunne romme såååå mye luft. Jeg begynte å le i slutten. For det var jo ubegripelig rett og slett..Men så avslappet var hun, og hun nøt det så mye. Og var avslappet lenge etterpå…

” For most of us, there is only the unattended
  Moment, the moment in and out of time,
  The distraction fit, lost in a shaft of sunlight,
  The wild thyme unseen, or the winter lightning
  Or the waterfall, or music heard so deeply
  That it is not heard at all, but you are the music.
T.S Elliot

Her “varmet hun opp” til Mari kom. Zarah Angelica har fått seg trådløse øreklokker og egen Ipod fylt av meditasjons musikk, spesielt rolig Tibetansk lydhealing. Hun nyter å slappe av etter dette. Og gjerne at vognen står plassert slik at hun kan titte ut…Nå som ting er så dystert med tanke på helsen, så har vi unnet henne ting som kan stimulere de sansene hun nå nyter mest av. Og både lyd og det å se på vakre ting er noe som gleder henne stort. 

Tante Cathrine var innom med en myk geleball hun kunne kneppe på, og en slikkepinne hun fikk smake på 🙂 og det var stas!
Og mormor var innom en dag med en myk minkpels hun kunne ha i hånden….minkpels, hmmm….


Vi har fått oss mange overraskelser i det siste også….Plutselig på trappen en morgen lå det blomster og på lappen stod det til Carl Fredrik og Bergljot fordi dere fortjener det <3 Så utrolig skjønt 🙂 det er rørende & de blomstene gleder stort i hverdagen faktisk..

Og i postkassen en dag lå en STOR overraskelse. Vi benyttet jo Bokneberg tidligere, men pga det ble for mange avtaler ukentlig for Zarah Angelica kunne vi ikke lenger utsette henne for all den belastningen frem og tilbake til behandling. Men kanskje vi kan få en mulighet til å låne han hjem noen ganger. Vi får ta en drøs med han, dette gav jo virkelig et puff i riktig retning dette også. Så fantastisk snille folk er <3 Og det er ikke første gang dette mennesket strekker ut hjelpende hender til Zarah Angelica…Jeg blir så utrolig ydmyk og takknemlig for at det finnes så mange flotte mennesker der ute 🙂

Og vi fikk melding fra en som var så takknemlig for et gavekort han selv fikk, som han ikke hadde sett for seg. At han ville donere samme beløp til Zarah Angelica. For han betydde ikke pengene noe, men det gavekortet han fikk rørte han – så han ville dele med henne <3 Det er helt utrolig, jeg blir så paff og utrolig takknemlig. Og samme tid ringte det på døren, der stod en fantastisk positiv sjel på døren med 1000,- han ville gi oss, vi måtte unne oss noe selv eller kose oss sa han. Så vi unnet oss et måltid fra Bohemer Catering som var alldeles nyyydelig <3

Tuuusen takk alle sammen, vi er EVIG takknemlig for å ha alle dere i livet vårt <3 
Nå skal jeg snart snu opp ned på huset her å få unnagjort siste rest av pakkingen til i morgen. Avgårde til flyplassen kl 08.00 – Og lille Zarah Angelica er blitt forkjølet og slapp oppi alt, vi får pakke henne godt inn. Jeg lurer på om flyvingen vil plage henne nå, ettersom hun har så mange cyster…Jeg har lest om flere som blir plaget, men krysser alt jeg har for at hun ikke er en av dem…

Ha en flott dag alle sammen !! Ta GODT vare på hverandre <3

10 kommentarer

10 thoughts on “Satser mye på lydhealing fremover <3

  1. Dette høres spennende ut. Håper dette kan ha god effekt på Zarah. Skal bli spennede å følge med på hvordan dette kan hjelpe. Håper masse på det.
    🙂

  2. Synes dere er så flinke å tenke riktige tanker om hvilken retning dere skal gå etter hun har blitt verre. Jeg må virkelig berømme dere for d. For d er jammen ikke lett alltid tenke hva som er best og ikke, særlig når man er sliten. Og jeg kan tenke meg at dere må være d. Jeg er selv syk, så jeg vet hva utmattelse er. Jeg bruker ikke kommentere, men jeg er innom å leser på bloggen. Jeg ville bare si at ho er så nydelig i kjolen i dag. Utrolig skjønn jente dere har. Jeg håper det kan komme noe godt ut av turen til Rikshospitalet , at d turen dit blir verdt d. Ønsker dere alt godt. Klemmer fra meg

  3. Dere fortjener alt godt. Dere er en inspirasjon med måten dere forteller omkring tankene deres og du skriver så utrolig bra. Lykke til videre, Zarah Angelica og de andre barna er heldige som har dere <3

  4. Synnøve: Så utrolig koselig av deg å legge igjen en så flott hilsen <3 Og du har rett i det, man blir sliten. Spesielt pga man må jobbe mot systemet oppi alt. Jeg håper du holder ut sykdommen din, og har hjelpen/støtten du trenger rundt deg oppi alt <3 Ja den kjolen er skjønn. Det er en designer (Mole) fra plassen vi bor på, så er det kjoler i merinoull. Og det har Zarah så godt av, så får hun holde seg varm 🙂

    Tusen takk så mye for alle gode tanker og ord. Klemmer tilbake <3

  5. Tilbaketråkk: complex PK studies
  6. Tilbaketråkk: DMPK

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *