Bading er et stort høydepunkt. Så virkelig er det rart NAV avslår så mange søknader på hev/senk badekar…….

Categories Blogg

Hver dag er uforutsigbar. I natt har det vært mye styr for henne, våkning av flere anfall og oppkast. 
Man vet aldri i forkant hva som vil komme, men en ting er helt sikkert. At de nattlige anfallene føler vi det blir mer av pga hun ikke får i seg samme konsentrasjon med cbd på kveld/natt. Så denne dagen ble ikke helt som planlagt. Vi skulle jo tidlig i gamle huset for å rydde å sette på plass lopper. Det begynner å merkes at vi har to hus å holde styr på, ser så frem til det andre blir solgt nå. Alt tar bare så mye mer tid. Men vi gjør så godt vi kan !

Et bad er alltid godt å få etter en hard natt. Hun eeeelsker å bade, ikke minst er det deilig for muskulaturen  & det å få avslapning.
Ikke minst blir hun aktivisert, hun elsker jo å plaske 🙂  Det er helt ufattelig at flere får avslag på hev/senk badekar fra NAV. Og mye er av grunner 
som er enda vanskeligere å forstå. Altså disse hjelpemidlene er gull verdt for både brukere og hjelpere. Det å ha tunge løft og dårlige arbeidsstillinger vil jo 
ta på i lengden. Jeg husker at NAV avslo en søknad på hev senk badekar til noen vi kjenner, pga de hadde tatt med at det aktiviserte barnet og at barnet elsket å leke i badekaret. Avslaget var begrunnet med at badekaret skulle være for hygiene, og ikke lek/aktivisering. Det er jo til å få hakeslipp av. Vi har enda ikke søk dette, foreløpig trives hun oppi det hun har heldigvis – men vi må nok søke om et lengre snart 🙂 

Liten plass til bena……På tide vi får byttet til lengre badekar tror jeg, dronninga vår vokser og vokser 🙂

Mamma se hva jeg kan, jeg kan få vannet til å plaske – innimellom kommer hun med noen utrolige flir…hun er så fasinert av vannet 🙂 

Jeg bare elsker den avslappa stylen med ene foten over den andre 🙂  hehee….skjønt å ha hun så avslappet…

Etter badet var det en tur på loftet, på “kontoret” – hun ligger å hører på meditasjons musikk mens jeg sitter her å skriver litt….

Det er et så herlig syn og god følelse når hun sovner trygt og godt <3 

Så etter hvilen får jeg ta meg en tur å få unna litt arbeid i gamle huset, så håper vi på å komme videre…..
Det går litt tregt, for vi er som oftest bare en som jobber i slengen, og en passer Zarah Angelica.

Jeg vil veldig gjerne ta med ting som vi reagerer på ved det livet vi nå lever, altså hvordan man faktisk opplever det motsatte av hva en skulle tro i velferds Norge. Jeg er igrunn et veldig positivt menneske, jeg blir tappet av å være negativ og liker ikke å ha fokus på at ting ikke fungerer. Men jeg liker å ha fokus på hva vi kan gjøre for å få ting til, samt hva kan gjøres for å endre på systemet. Ingen hører oss uten at vi sier ifra, og jeg vet om mange historier som mange sikkert vil måpe over. Engang vil jeg gjerne dele andres histroier rundt visse emner også, sammen er vi sterkest og endringer trengs her til lands <3 

Ha en flott dag alle sammen <3

6 kommentarer

6 thoughts on “Bading er et stort høydepunkt. Så virkelig er det rart NAV avslår så mange søknader på hev/senk badekar…….

  1. Merkelige dette landet. Sprøyter til milioner, helt ok. Men, skal en samfunnstaper ha noe hjelp. Så må det søkes, finnes det ikke fagfolk som kan bare bestille ting som gjør hennes hverdag bedre? Uten masse søknader, for sprøyter til milioner er noe heeeeelt annet. Foresten, står frem som canofil 🙂 god helg

  2. Pappaweed:

    Her må det søknader til for alt. Men heldigvis har vi ergoterapeuter og fysioterapeuter som hjelper med søknader. Men det er avslagene som er pyton, og ikke alltid gode å forstå seg på. Det tenkes penger fremfor mye annet. Som ved hev/senk badekarer. Når barna blir for store, og man ikke lenger kan benytte de på stativer. Så må man jo ha dem over i et vanlig, om man ikke har råd til å kjøpe et hev/senk selv…

    Og det er veldig mange foreldre og hjelpere av syke barn som har blitt sykemeldte, mistet arbeid eller blitt ufør pga det er så fysisk/psykisk slitende å ta seg av barna. Selv et hev/senk badekar gjør ting enklere i hverdagen, hvorfor ikke hjelpe de familiene med det som trengs for at de skal kunne ta seg av barna sine….Nei dette kjenner jeg at jeg vil skrive mye om fremover…Det er virkelig mye rart…

    Canofil ? 🙂 hva vil det si ?

  3. Får meg igjen til og tenke på utdannelser etc, for mennesker flest vet jo at mennesker som regel vokser? Blir for dumt og måtte søke på ting og tang, når noen vokser. En gang inviliget, alltid inviliget. Er jo en grunn til at mennesker trenger slikt utstyr. Sykdommen jo går sjeldent over. Canofil ja, nei noe som har eksitert i flere tusen år. Mange mennesker har en dragning mot cannabis, men det er ikke offentlig kjent enda 🙂 jobber med det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *