Dragonfly

Categories Blogg

Etter jeg hadde vært en tur hos frisøren i går var overskuddet stort. Jeg hadde jo slappa av i mange timer der, og følelsen for å bevege seg å være utendørs var stor. I og med Zarah Angelica hadde en fin form tok jeg med meg de to på en liten tur rundt om i nabolaget i parkene. Alltid greit å holde seg rundt dørene når man er på egenhånd. Ikke en selvfølge å kunne dra ut på tur, er det for varmt får hun ofte mye anfall. Er det for kaldt risikerer vi mye sykdom. Så nå om dagen er det ganske så perfekt vær 🙂

Zarah Angelica storkoser seg, Weeehuuu 🙂  og hun elsker å rive i trær å filleriste dem !…

Så fikk vi besøk av en herlig skapning, en DRAGONFLY  ! nydelig, eller som vi velger å kalle det på norsk…Øyenstikker…Må si jeg faller mest for DRAGONFLY…..Ofte har jeg komt nær disse skapningene på tur i skog og mark. Ene gangen landet den ved min side på en benk uten å dra sin vei, denne gangen rett ved min side på busken. Uten å snu seg av flekken, jeg kunne omtrent ha klappet den.

Jeg elsker dyresymbolikk, det å tolke beskjeder fra omgivelsene, situasjoner, naturen, barna og dyra 🙂 Voksne mennesker er den vanskligeste rasen, så de holder jeg meg langt unna….Thiihiiii…neida, de er av interesse de også, krever bare mer tid å komme innpå dem pga mange inngrodde mønstre, tro og fordommer. Sikkert mange som flirer godt eller rister på hodet over mye tekst om en øyestikker. Jeg synes bare det er så mye vakkert rundt oss,  så mye å sette pris på, så mye å lære, utforske å nyte. Så mange små ting som kan si oss så mye, som denne dragonflyen som alltid popper innom livet midt i tide og utide. Som om den skal fortelle meg noe. Og denne gangen smilte jeg godt når jeg leste symbolikken, for det passer veldig godt inn i livet mitt nå. Jeg skal dele det med dere, bare å hoppe over det om dere ikke vil lese, men dyr, insekter, ja selv situasjoner som ofte gjentar seg i livene våre har ofte budskap :

Når en øyenstikker dukker opp i livene våre, betyr det lykke, glede, nytt lys, hastighet, harmoni, velstand, hell og renhet. Renhet fordi øyenstikkere spiser fra vinden selv. Den representerer også transformasjon og livets pågående endringsprosess.

Øyenstikkeren er i stand til å vise seg i forskjellige farger, avhengig av vinkel og polarisering av lys som faller på den. Denne magiske evnen er forbundet med oppdagelsen av våre egne evner, ved å avsløre vårt eget selv og fjerne tvilen som er kastet på oss om vår egen identitet.

Den kommer i varierte farger. Vingene ser ut til å glimre som om de er laget av sølv. Disse lyse fargene tar tid å utvikles og uttrykker at vi ikke må skjule våre egne sanne farger. De representerer våre selvlagde illusjoner som begrenser vekst og endring til å se oss selv i et perspektiv av selvrealisering, med en forståelse av den dypere meningen med livet.

Øyenstikkere lever bare et par måneder. Dens korte levetid symboliserer styrken til å leve i øyeblikket og leve livet til det fulle. Med en slik evne kan vi leve livet vårt uten anger, lik øyenstikkeren. Denne biten må jeg si jeg liker godt 🙂

Som en skapning av vinden, representerer øyenstikkeren forandring. Dens flortynne vinger er utrolig følsomme for den minste vind, og minner oss om å ense hvor den velkjente vinden blåser, så vi ikke drar rett inn i uværet.

Øyenstikkere er også skapninger av vann, og bærer symbolikk i forhold til det ubevisste, eller «drømmer» sinn og tanker. Den er tilpasningsdyktig og gleder seg over livet. 

Den er en påminnelse om at når våre dypere tanker stiger til overflaten må vi ta hensyn. «Se på overflaten» det er lærdom å lære, og vi er også minnet om at det vi tror er rett i forhold til det vi ?  ser i øyeblikket ikke alltid er sannheten. Med andre ord, den symboliserer følelser, og inviterer oss til å dykke dypere inn i følelse våre. Være på utkikk etter illusjoner og bedrag, enten de er eksterne eller noe i oss selv.

 
«Til tross for sine mørke årer, gjennomsiktigheten i øyenstikkerens vinger forsikrer meg om en ren, uskyldig verden.»
Munia Khan

Øyenstikkeren har et viktig budskap og det er at det er tid for endring. Akkurat som øyenstikker endrer farger, kan vi bli kalt til å leve og oppleve oss selv på en annen måte. Holde et åpent hjerte til utfoldelse av våre personlige reiser. 

Imens ligger Leander å nyter freden i føysa. Han slapper så av at jeg trodde et øyeblikk han kom til å sovne. Han nøt hver svingning <3 

Fantastisk heldige er vi som har flere lekeparker rundt dørene hvor vi bor nå, ikke minst en badestrand rett nedenfor. Det er stor lykke når vi kan kose oss på denne måten. Gleder meg utrolig mye til vi kan benytte tiden, kose oss som familie uten å ha så mye annet som står på utenom. Tror nok vi vil finne tilbake til harmonien vi sårt savner , for de øyeblikkene her nytes og fuller oss opp med kraften som trengs for å fortsette kampen for livet og tilværelsen 🙂  

Trygt tilbake i godstolen for å leke litt, Zarah Angelica har hatt en fantastisk dag med masse prating og lek. Det er en fryd !!  Hun hadde også besøk av sin nye spes.ped som Carl Fredrik fikk godt inntrykk av – jeg hadde jo lurt meg til frisøren så jeg får hilse på henne i morgen, hun som har vært hos oss fra starten går av med pensjon. Vi kommer til å savne henne enormt <3 

Litt kosestund i godstolen, Leander retter opp hodet til lillesøster pga det henger litt når hun er sliten. Han er jo så omtenksom og god <3

Zarah Angelica trykker på magen til Leander, å han sier : Se mamma, pappa – Zarah kiler meg <3 Så skjønt vettu å føle det samspillet og gleden !

# Dyresymbolikk
#Zarah Angelica
# øyenstikker
# dragonfly
# budskap 
# samspill
# friskluft
# aicardi syndrome

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *