Det finnes mange hjelpsomme engler der ute….

Categories Blogg

De siste månedene har vært preget av operasjon, dødsfall, konfirmasjon, loppemarked og nå klargjøring av hussalg .
Har ikke hatt overskudd/tid til å oppdatere rundt alt etterhvert. Så jeg skriver nok litt bak i tid innimellom nå, det er en god terapi å skrive. Reflektere over alt som har vært gjør at jeg får sortert og tømt hodet mer og mer. Jo mer stillhet det blir inni der, jo mer nytes livet.  Som Eckhart Tolle sier så fint :

We were born with silence, and as we grew up we lost the silence and we were filled with words. We lived in our hearts, and as time passed we moved into our heads. Now the reverse of this journey is enlightenment. It is the journey from the head back to the heart, from words back to silence; getting back to our innocence in spite of our intelligence.

~ Eckhart Tolle

Jeg savner virkelig å skrive, tiden har bare ikke vært til stede. Håper jeg nå vil finne litt ledige stunder fremover ettersom det er mye som skjer rundt oss.
Siste månedene her har vært i overkant utfordrende. Heldigvis oppi alle sorger og utfordringer finnes det alltid gleder, og vi har MYE å være takknemlige for.
Alt det gode nærer virkelig kropp & sjel til å holde hodet oppreist og smilet på plass – ikke gi opp, finne styrke og løsninger videre på livets vei.

Når min bonuspappa hadde begravelse var det hans niese som kontaktet meg senere på dagen. Hun kom på hvilken situasjon vi var i, og tipset meg da om å gå innpå Godhet Vedavågen å søke om hjelp. Jeg fikk ikke gjort det med en gang, hodet var litt fullt de første dagene etter begravelsen. Plutselig kom jeg på hennes ord å la inn en søknad til dem. Hadde ikke hun gitt meg dette tipset, hadde jeg aldri fått det med meg. Jeg husker tidligere langt tilbake at jeg fikk et tips om dem, men lite ante jeg at dette er noe de gjør fast hvert år. Jeg er alldeles imponert over at det finnes så fantastiske mennesker der ute, som gir andre en hjelpende hånd rett ifra hjertet. Det er rørende vakkert, noe vi er veldig ydmyke og evig takknemlige for å få oppleve  <3  Og jeg har et høyt ønske om å kunne melde meg på som en hjelper via dem engang jeg også.

En kveld etter jeg hadde forsøkt å få Zarah Angelica til å sove, hadde jeg to ubesvarte anrop på mobilen. klokken var blitt 23.00, så jeg kunne ikke ringe tilbake i frykt for å forstyrre nattesøvnen til den som ringte. Neste dag viste det seg til min store lykke at det var fra Godhet Vea/Åkra  <3  vi var utvalgt til å få hjelp, jeg ble helt i ekstase. Litt senere på dagen startet jeg litt opprydding på lokalet vårt for å forberede loppemarkedet som skulle være dagen etterpå. I det jeg holdt på ringte det, Godhet Vea kunne komme om 10 min. Jeg slapp alt jeg hadde i stoooor takknemlighet og glede. Kjørte å møtte dem ved huset vårt som skal selges. Og de var igang straks, ikke sett på makan til arbeidslyst og positivitet.

Ønsket mitt var i utgangspunktet å få hjelp til å male en gang, og taket i gangen. Slik at gangen kunne få seg et løft før hussalg. For noen fantastisk hyggelige mennesker jeg møtte, så ydmyke, forståelsesfulle, positive og ekte. Ingen tvil om at budskapet på siden dems stemmer: Små ting gjort i kjærlighet, vil forandre verden. Det forandret virkelig mye for oss. Etter den hjelpen vi fikk har vi virkelig fått mindre trykk i hodene våre, ferre bekymringer og mer overskudd til å komme videre. Det er utrolig hva slikt gjør med oss mennesker, det gir et stort energiløft og styrke til å komme videre når man får en hjelpende hånd. For den jobben de har gjort ville krevd enormt mye mer enn vi har kapasitet til alene. De gjorde mye mer enn det vi hadde drømt om, huset har jo stått i over 1 år nå. Og etter Zarah Angelica kom til verden for 3 år siden har vi knapt hatt noe tid til vedlikehold. Nå som det er gjort en så god start på arbeidet er det skikkelig motiverende å fortsette. Vi føler oss utrolig heldige, ydmyke og evig takknemlig. Dette betyr så utrolig mye for oss. Finnes ikke nok ord som kan beskrive denne lettelsen <3 Håper vi også kan hjelpe noen på denne måten en gang. Å få oppleve slik GODHET er vakkert og rørende. Tusen hjertelig takk igjen til alle dere som var så fantastiske å hjelpe oss videre. En god klem til alle sammen 🙂

Nedvasking før maling..

De overrasket med å tømme siste rest av kjøkkenet. Noe de pakket fint inn i esker å lagret i kjelleren. Så vasket de utav kjøkkenet <3

Noen renser bassenget  <3

De luket hele gårdsplassen, la ny grus og pyntet med nye planter klar til visningen  <3

De skulle hjelpe med å male vindskier, men fant ut de måtte skiftes . Så de skiftet dem ut  <3 Det er helt utrolig all hjelp vi har fått !

Resultatet var sååå fantastisk <3  Og her har de nydelige menneskene en velfortjent pause 🙂

<3 Evig Takknemlig 🙂

2 kommentarer

2 thoughts on “Det finnes mange hjelpsomme engler der ute….

  1. Ja dei e fantastiske. He this meg var dei i mai 2018 og hjelpte oss. Samboeren ha emista ein fot for 17 år siden og å gjøre store ting som å stå i stige å sånne ting har blitt umuligt. Eg skreiv ein søknad og sendte inn til dei eg og og forklarte hva eg trengte hjelp med og sa at vi har materialer til to sider på huset som er igjen og trenger skiftes på og så trenger vi hjelp med å skifte ett vindu også på samme siden som vi trengte å skifte kledning.
    Dette ble ein veldig stor jobb for dei men di gikk i tenkeboksen sin og ringte rundt og skulle sehva dei kunne gjøre. Da ringe Grete Flotve meg og seie di vil hjelpe så mye di kan klare på den uka di hadde disponibel.
    MEN så får eg enda ein telefon.
    Di hadd ein overraskelse også. Hu var så glad st hu kunne ikkje vente til over påsken med og si dette så hu måtte ringe meg med en gang. Hu hadde tatt kontakt med forskjellige snekkerfirma rondt om å fikk spørt Gabriel Garvik på garviken om dei kunne hjelpe til med noen smatrialer og sånne ting som di trengte………. det sko dei tenke på…. MEN så ringte dei opp igjen med en gang til Grete og sa VI STILLER MED SNEKKER fra morningen til kl 15 så fortsatte Goheten etterpå på dagen og jobba til langt på kveld. Fredag kl 23:30 var dei ferdig med å fikse hos oss. Det var ein av di beste ukene i livet mitt å se hvor gode mennesker det faktisk finnes som kan hjelpe så mye andre mennesker. Etterpå så fikk jo samboeren lov å bruke stilasen som var sponset av stilasgruppen til og male huset vår. Det var så Herligt og få ett fint hus igjen og barna våre var glade for å få det fint. Godhet vea og di andre er fantastiske mennesker. Henriette

    1. Ja dette var utrolig stort for oss <3

      Og jeg er så uendelig glad på deres vegne, alt dere selv har å stri med. Stakkars mannen din !
      Da er det helt ubeskrivelig godt å få slike kjærlige hjelpende hender 🙂

      De minner om Sofias Engler <3

      Ydmyk og Evig takknemlig for slik Godhet 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *