Overlykkelig !!!

Categories Blogg

Det synet som møtte meg på pc skjermen/spleis når jeg kom hjem over midnatt var en så stoooor glede. Vi er overlykkelige !!!
Det har omtrent komt inn like mye på 1 døgn nå, som det har gjort på 1.5 måned tidligere. Hva er det som har skjedd ?  Vi er så ydmyke og evig takknemlige <3 Vi lever i spenning for tiden, lurer virkelig på hva det vil ende opp i.

Jeg har flere meldinger, og vipps signaler på telefonen som jeg skal lese igjennom nå. Jeg har tilbringt tiden fra sent ettermiddag til over midnatt i gamle huset. Skal legge ved bilder så skal dere få se marerittet mitt for tiden !! Hehee….eller dvs det er mange ting å sortere og mye å gjøre før loppemarkedet er klart. Når jeg ser på rotet smiler jeg, pga jeg vet det ligger mye behandlingspenger i de tingene 😉

Må jo dele litt komikk oppi alt, her er altså et lager av lopper og noe flyttelass som enda ikke er på plass i nye huset, det er litt å gjøre. Og det er vanskelig å ta imot hjelp når en har så mye å gå igjennom. Carl Fredrik tok seg av ungene alene, mens jeg gikk i gang. Heldigvis kommer pappan til Carl Fredrik i morgen fra Stavanger for å hjelpe til. Det er ikke så enkelt når vi kun har min mor og stefar som hjelper. De er jo også avlastere på Zarah Angelica, og da vil vi jo ikke mase for mye på dem utenom heller. De må jo få ha litt pensjonistid de også, men det er slett ikke mye de tenker på seg selv. Alltid er de der for andre !

Fikk dratt inn to hagebord til å plassere ting på. Så satser jeg på å få ryddet plass og tatt tak i alt innen ei uke..Hahaaaa…det er utrolig hva man kan få til om man vet at enden er god 🙂  det som gjør mest vondt er at jeg må være så mye borte fra alle de skjønne barna våre….aller verst er avstanden til Zarah Angelica som jeg ikke kan forklare noenting til. Jeg hadde hun på fanget før jeg dro, og jeg blir så rørt av henne, for selv når hun har elendige dager er hun så tålmodig og søt. Hun titter meg langt inni sjela, og jeg føler hun smiler med blikket. 

Over til humoren og kaoset i gamle huset ……Her er mye lopper å gå igjennom ja, og det blir nok neppe plass til å ha alt fremme ! Så jeg får fulle på etterhvert, må nok satse på å ha loppemarked mer enn en helg. Så får jeg prøve å selge unna noe av mitt eget via Finn. Det er jo snart ikke mer plass her 😛 
Grunnen til det har hopet seg er jo at vi nylig som nevnt tidligere fikk 2 hengerlass, 2 bagasjeromslass og fulle takboksen på en dag av samme familie 🙂 det var jo overveldende mye flott de gav oss. Og etterhvert har vi måttet plassere det i stua, vi har ikke hatt tid eller overskudd til å komme skikkelig i gang. Samt hverdagen kom brått på, og mange andre avtaler skal holdes oppi alt. Så nå blir det skikkelig innspurt før lørdag….

Kaos i alle ender, men bare vent….Det skal bli bra tilslutt 🙂  men spørs hvor mye tid jeg får til å sortere klær o.l  hmmmm…..tiden vil vise….
Men organisering og planlegging må til. Skulle jo absolutt hatt en prismaskin, det hadde lettet litt.  

Plutselig hørte jeg en bil utenfor, det var mamma og min fantastiske stefar og mesterkokk Sverre. Han hadde laget hvalbiff, og de kom til meg med en porsjon også. Snakk om overraskelse !!! det er det beste jeg har spist på mange år, husker jeg holdt meg unna det i svangerskapet og mens jeg ammet. Men nå gikk det ned på høykant , virkelig var det nydelig <3  og de er så UNIKE de to, de gleder andre hele tiden. Tidligere i dag hadde de Leander med på kirke kafeen og hadde han med seg i flere timer. Kan tro Leander kosa seg, han merker en del stress rundt seg for tiden. Så det å gjøre noe annet var godt for han…
Viktig at barna får positiv tilknytning til besteforeldre sine. Men betydningen av besteforeldre gjelder ikke bare de praktiske gjøremålene. Samværet med besteforeldre er jo også viktig for barnets sosiale liv og utvikling. Husker jeg alltid savnet besteforeldre selv når jeg var barn, misunnet mange som hadde det. Min bestefar var krigsseiler, han trivdes godt alene og vi fikk liksom ikke knyttet skikkelig bånd før jeg var voksen. Min bestemor døde 50 år gammel, så henne fikk jeg ikke hilst på. Og mine andre besteforeldre var fra Florø, husker godt min farmor. Men hun var mye sengeliggende pga parkinson og farfaren min hilste jeg aldri på. Så mitt ønske var alltid at mine barn skulle ha gode besteforeldre, men slikt kan en jo ikke velge selv. Men jeg er glad de opplever mye godt sammen med dem, får gode opplevelser og tilknytning. For det er slett ingen selvfølge…….

Ja så her midt i kaoset satt jeg å nøt maten lørdagskveld/natt……Og skal snart lade opp batteriene litt, og fortsette for fullt i morgen.

Hun hadde ikke den beste dagen i dag, så nå skal jeg snart ved hennes side å sove <3  Lille skatten min…………….

# loppemarked
#Zarah Angelica
#Hvalbiff
#besteforeldre

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *