Jeg elsker media…Uten dem, ville ingen visst om vårt nødskrik !

Categories Blogg

Hei 🙂  Nå var det ei stund siden sist…. For å si det helt ærlig, så har jeg vært litt utbrent. Det har ikke fristet å skrive, har ikke hatt tid eller overskudd.
Men nå er vi tilbake i bloggsamfunnet igjen, det er rart vettu…Flere dager uten å skrive innlegg..Jeg liker for all del å skrive, men måten vi må gjøre det på blir så feil. Det blir så altfor mye vanskeligheter man skriver om, og mye handler jo om et system vi er plassert i som ikke fungerer som det burde.  Jeg ville nok aldri ha startet med blogg uten at vi var i denne situasjonen.  Eneste redningen vår har jo vært å blottlegge oss fullstendig for hele Norges land via media. Media har vært vår redning hittil. JEG ELSKER MEDIA !  Vi hadde aldri komt noen vei uten å være åpen og ærlig oppi dette. Man kan ikke bli sittende i stillhet om ting ikke fungerer i dette landet, man må spre og be om hjelp. Og man må  ALDRI GI OPP ! 

Jeg fikk føle litt på det skrivejaget, og presset med å være på topp i noen uker. Zarah Angelica er borte fra den ene listen nå. Det kom andre som hadde innlegg som tydeligvis er mer av interesse enn et sykt barn som verken får dekket behandlingen eller importen av nødvendig helsehjelp. Det deles mer av rosablogging, humor og reklamer . Trist det skal være så vanskelig å spre det landet over, virkelig strevsomt. Men hva skjer i dette landet, er det virkelig så lite tak i folk. Er vi en gjeng hjernevaska individer, som bukker og nikker uten å gjøre opprør når man føler noe er galt?  …….

Zarah Angelica har fortsatt med å være i svingende form, men hun har vært så dårlig at det har vært uhyggelig. Hun blir så utrolig slapp, og klarer knapt holde hodet oppreist. Nå har jeg hatt uendelig mange timer i stolen med henne, holder rundt henne å gir henne det hun trenger mest- kjærlighet og trygghet <3
Men plutselig i natt hørte vi latter og babling i babysitteren. Vi sprang alle inn til henne, og Carl Fredrik filmet og vi smilte rundt i lykke. For en gjeng, jeg må le. Hvert minste tegn på endring hos henne i positiv retning er så STOR LYKKE her i huset, man glemmer alt annet og gleden bruser i hver celle i kroppen.
Det er helt utrolig hvor mye hennes form påvirker atmosfæren her i huset. Man er i utgangspunktet fastlåst 24/7 med henne, men alt blir så annerledes når hun er så slakk. Da skal man ha en ekstra ro i huset, og man lurer jo på hva resultatet blir. Vi sjekker metning, lurer på om hun trenger oksygen eller om hun vil klare å komme seg igjennom kneiken. Leander må taes enda mer hensyn til også så han ikke ender opp med å bli deppa av hele greia. På mandag var det planleggingsdag, da fikk han besøke sin jevngamle fetter. Og det var så stas at han ikke ville hjem igjen 🙂   Godt for han også å komme seg utav huset, blant andre enn oss. Så jeg kan godt skjønne han ikke ville hjem ja….

Så var det lalletid på Zarah Angelica, når hun sovnet gikk jeg innpå den Amerikanske siden : Gofound Me som Zarah Angelica er på  
Jeg ble skikkelig sjokka, for hennes side var nominert til å få utbetalt 4000,- av GoFoundme Teamet. Han har jaggu meg jobba godt vår lokale helt fra Åkrehamn. Så fantastisk gjort av han, at han sitter timesvis kveld etter kveld for å hjelpe vår kjære Zarah Angelica <3  Det er jo fantastisk at USA skal støtte jenta vår, tenk om en organisasjon eller annet her til lands var så generøs i forhold til å hjelpe syke barn….Flott gjort <3 

Ja det er fantastisk, uten støtten vi opplever fra dere der ute hadde vi aldri klart det. Dere og kjærligheten er drivkraften oppi alt, det er så utrolig rørende hvor mange måter folk finner på å hjelpe oss. Nå hadde ei nær bekjent av meg fra barndommen klesselskap for oss, ME & I hvor Zarah Angelica fikk prosenter av salget til støtte for hennes sak, samt jeg fikk samtidig solgt litt av våre dugnads ting, sløyfer, luer og Hervik samtidig. Flere hadde bakt, og noen hjalp med å steke lapper. Snakk om teamwork. Det var så utrolig koselig ! Ikke bare all støtten folk gav ved å kjøpe ting. Men det å være sammen, le, prate og gjøre noe helt annet. Dette gav mersmak <3  Og jeg er så takknemlig for dette !!
Virkelig godt å være utenfor de fire veggene. Men tiden gikk så altfor fort. Takk til dere alle som kom å gjorde denne dagen så fin <3 


Litt rotete syn, hahaaa…må flire når jeg ser på bildet vettu….Men praktisk var det iallefall 🙂  Takk for kjøpene alle sammen <3 

Ikke nok med det, men flere hadde donert gaver til utlodding for Zarah Angelicas Kamp Mot Sykdom <3  
Tusen hjertelig takk til dere alle som hjalp med dette, jeg ble alldeles rørt når jeg så alt de hadde hjulpet med !!

Ellers har vi mye annet som står på for tiden. Vi har dannet forening 🙂  Jeg kommer til å lage eget innlegg om foreningen siden, håpet er at vi kan få godkjent foreningen som frivillig. Og vi har mange andre planer fremover i forhold til hvordan vi kan bli hjulpet, f.eks via grasrotandelen o.l vi må stå på å tenke kreative løsninger for å komme helskinnet utav dette…Kom gjerne med tips i kommentarfeltet <3  Til nå er det jo dugnader, bøsser, lopper og spleis som holder dette gående. Vi skal telle over bøssene så snart vi får sjans, så legger vi ut hva som er kommet på de forskjellige 🙂  Ellers har jeg jo en drøm, et prosjekt jeg kunne tenkt meg å realisert. Så da kan vi benytte foreningen til å jobbe oss videre. Det er så fasinerende hvordan vi utvikler oss som mennesker utifra hvilke situasjoner, hendelser eller mennesker man er rundt. Virkelig har livet mye å by på i alle mulige ender. Men alt utifra hva en våger å kaste seg uti, eller engasjere seg i, det blir spennende fremover dette….Hvor alt dette tar oss….

Ha en nydelig natt <3 
Klemmer fra Oss 🙂

11 kommentarer

11 thoughts on “Jeg elsker media…Uten dem, ville ingen visst om vårt nødskrik !

  1. Har ikke hørt om denne saken før nå :O Men interresant lesing, og så fint å se at så mange bryr seg og ønsker hjelpe. Hun er jo rett og slett nydelig jente 🙂
    Heier på dere videre, og ønsker stor fremgang i tingene videre. Håper å se bloggen på topp, som en øyeåpner for flere 😉

  2. <3 Takk for fine ord og omtanke :) ja det er så utrolig godt å ha støtte i lokal samfunnet !! Det er rørende, og så godt når ikke helsevesenet er der for jenta vår....

  3. Tilbaketråkk: agen judi bola
  4. Tilbaketråkk: Well-designed PK studies
  5. Tilbaketråkk: DMPK Outsourcing
  6. Tilbaketråkk: in vitro biowaiver
  7. Tilbaketråkk: definition essay beauty
  8. Tilbaketråkk: 안전놀이터

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *