Frastjålet for andre gang på kort tid!

Categories Blogg

Licensed from: ElisaRiva pixabay.com

God morgen alle sammen !! 🙂 

Jaggu har dagene mye forskjellig innhold. I går kveld sovnet jeg i senga med Leander, Carl Fredrik skulle ta natten med Zarah Angelica. Hun har våknet å holdt det gående så mye på nettene i det siste, det blir sjelden 2 timer sammenhengende søvn. Føler meg ganske som et vrak. Og når jeg kjenner jeg har presset kroppen for mye, spør jeg Carl Fredrik om å overta natten. Jeg er ganske så hønemor, liker å ligge ved Zarah Angelicas side å overvåke henne. Så har vi en fin ordning om at Carl Fredrik kjører eldste mann på skolen, og begynner på medisiner m.m på morgenen så få jeg sove litt ekstra.

Men i dag våkna jeg med Leander, så kjørte jeg de eldste på skolen. Så var det morgenkaffi og frokost til Leander. Jeg ville starte dagen med kontorarbeid (som vi kaller det) og skrive litt. Men pcn ville ikke funke, så jeg satt meg med mobilen og besvarte meldinger m.m Det er ofte et hav av dem, pga situasjonen vi er i så får vi mange henvendelser fra andre som også ønsker samme type behandling, eller fra folk som kommer med forslag til løsninger m.m Denne morgenen fikk jeg en sørgelig beskjed, ei fantastisk herlig sjel som har fra dag en ville hjelpe med å ha bøsse. Hun har også bidratt med donasjoner m.m og har virkelig et genuint ønske om å hjelpe. Men nå opplevde hun igjen at noen har stjålet Bøssen til Zarah Angelica, dette for andre gang. Forferdelig trist, og vi vet jo at de som har gjort dette antagelig ikke er i stand til å tenke klart. Men allikevel kjennes det på kropp & sjel, at noen stjeler noe som gir oss en så god hjelp. Og det kjennes sårt ut med tanke på at de kan risikerer å misbruke bøssen Vi får ta kontakt med politioverbetjenten, samtidig vil vi bestille inn flere bøsser, for vi får flere henvendelser.

Den skjønne eieren av stedet hvor bøssen har blitt stjålet to ganger gir seg ikke. Hun vil fremdeles ha bøsse der og gir ikke opp ! Jeg blir alldeles rørt av hennes ønske om å hjelpe <3 Slike hjelpere varmer virkelig hjertet !!!

Etter en chat med henne via mobilen dukket det enda en chat opp fra ildsjelen som vi velger å kalle henne, hun som er blitt som et familiemedlem for oss. Mer støtte, oppbakking og kjærlighet fra noen er sjelden å få oppleve. Hun er alldeles makaløs !!! Hun hadde strikket en nydelig hals til Leander, Zarah Angelica har allerede fått en i lilla <3 Så hun kom innom på morgen kaffi, og tilbudte seg også å ta med tilbudsvarer fra butikken. Snakk om omtanke og omsorg. Og mens jeg satt her å skrev, så ringte hun. Det var tilbud på glutenfrie varer, 40% – Camilla har Cøliaki, så dette passet midt i blinken !!

For ei nydelig dame !! Vi er heldige som har fått henne inn i familien, og det kan vi faktisk takke Zarah Angelica for 🙂 hun tiltrekker så mange gode mennesker inn i livet vårt, så skremmer hun bort de som ikke passer inn…Heheeee…det er faktisk sant det, man ser hvem man har oppi tider som nå. Mange rygger for unna av mange grunner, de fleste tror man er for travel. Vi er veldig travle, men sannheten er jo at vi også trenger å se folk, ikke minst støtten mer enn noen gang. Men det kan bare ikke skje så ofte utenfor hjemmet. Vi må være to hjemme, det kan fort bli mye for en. Pga Zarah Angelica alene trenger 110% oppmerksomhet 24/7 – og vi har flere barn og ivareta og alt annet en hverdag med 4 barn krever, og det blir fort komplisert når man er alene. Hun har så ofte dårlige dager, og det er så mye rundt henne som må gjøres at vi knapt har samvittighet til å forlate den andre for å dra på kaffibesøk eller annet alene. Det går bare ikke, vi er altfor travle til å kunne bruke tiden opp på slikt. Og når kvelden kommer er vi så skutt, og benytter den tiden på å få unna alt og ikke minst klargjøre morgendagen.  Og jeg har jo omtrent fått deltids stilling som blogger 😛
Det er visst nå våre veier skilles fra noen mennesker, og nye veier lages. Og det er jo forståelig når livet blir så snudd opp ned.
Vi har virkelig utvida nettverket noe enormt, og blitt kjent med så mange fantastiske inspirerende mennesker. Og gjennom livets endringer skapes nye veier og bekjentskap tross alt. Og man utvikler seg i den retningen man trenger, livet er veldig spennende og vakkert <3

Det å ha tiden til å sitte forann PCn blir noe annet, da er det mye kontorarbeid/søknader og skriverier som må gjøres. Samt det å  dele vår historie er blitt veldig viktig for å få hjelp – det går mye tid på dette, men jeg er heldigvis innom hus og jeg kan avbryte når det er behov for meg. Samtidig tror jeg dette er en bra måte å koble litt ut på, men jaggu meg kunne jeg aldri hatt en kontorjobb. Man blir jo virkelig helt ødelagt i kroppen av å sitte lenge forann en pc. Virkelig ikke sunt! Samtidig kjenner jeg kroppen omtrent dirrer, for den har lyst å være i bevegelse. En SUPER god kontorstol er virkelig høyt på ønskelista nå, riktig utstyr i jobbsammenheng er jo viktig 😛  

Carl Fredrik har fått laget seg et gutterom i kjelleren, hobbyrom. Jeg synes det minner om et kontrollrom fra Solstad båtene han har vært på. Han er jo så utrolig kreativ den mannen !  Og det er jo så godt han kan trekke seg unna av og til. Heeerlighet, det er ganske stort alt den mannen takler. Livet snudd opp ned, så lite familie som er rundt han, og at han har blitt hjemmeværende pga Zarah Angelica, han kan verken jobbe som Teknisk Inspektør eller Mekler i Konfliktrådet lenger. Det er nok ikke alle som hadde taklet det, så nå kommer Reiki Masteren i han frem for fullt. Det er iallefall en jobb han aldri kan slutte med, men noe som følger oss og styrker enormt i livet <3 <

Han har styrke på så utrolig mange måter ! Bare se på bildene under her…Ler meg ihjel, kjøleskapet har stått i lang tid ubrukt på kjøkkenet nå. Når vi kjøpte huset sto det et side by side kjøleskap, STORT på kjøkkenet. Vi har knapt brukt det pga temperaturen hoppet opp og ned, og til slutt streika det. Heldigvis hadde vi et kjølerom i kjelleren, men det streika også. Carl Fredrik klarte å fikse det. Vi har bare latt det andre kjøleskapet stå, hvis ikke blir det jo et stort hull der pga det var integrert. Tenkte vi kunne la det stå inntil vi får et nytt på forsikringen på det som står i gamlehuset. Er det mulig liksom, 3 kjøleskap streika. Hva er symbolikken? heheee…Plutselig fikk Carl Fredrik for seg at vi skulle fjerne det, og han dyttet det ut til gangen. Jeg begynte å prate med han om at jeg syter med å bære i de trappene…I neste øyeblikk hadde han gjort det helt selv med ei Biltema tralle. Er det mulig !!!???  nei den mannen mener alt går ann, og han har en vilje av stål !!! For en inspirasjon og glede han er, langt i fra en sytekopp…….

Dette ble visst et innlegg om altmulig, jeg vil også nevne at dere som deler innlegget som jeg nevnte som står HER har jeg en dyp takknemlighet til !
innlegget er blitt likt av 561 stk, og blitt delt av mange hundrevis. Men ønsket er tusenvis 🙂 

For dette er et innlegg som er skrevet i håp om at SLV kan endre sin beslutning. Men jeg tror ikke folk skjønner hvor viktig dette er for oss.
Eller får de det ikke med seg? Med tanke på at ikke alle får det med seg, kommer vi til å dele det flere ganger daglig slik at det ligger jevnlig på news feed. 
Mon tro om noen blir flaue over å dele en sånn sak, eller har de enkelt og greit ikke lyst? Jeg skjønner ikke helt..Føler jeg maser så mye at folk burde fått det med seg eller kjent det i hjertet, men jeg har også på følelsen at mange er lei de konstante innleggene uten at de skjønner vår desperasjon. Jeg skriver ærlig og fra levra her, for jeg har ikke annet valg enn å dele våre tanker, frustrasjoner og gleder…Som alt går veldig hånd i hånd her hver dag 🙂

Jeg ser dessverre at de delingene som har vært ikke har ført oss til på listen HER …. Denne listen endres dag for dag. Det handler om mest delte innlegg dag for dag. Så om vi kommer oppi mange nok delinger en dag, så betyr ikke det at det gjelder neste dag. Så den masinga der tror jeg at jeg gir opp snart faktisk. Vi trenger liksom “alle”, og ikke bare noen som deler….Og hjelpen vi ber om handler om å dele et innlegg frem til lørdag, i håp om at noen vil ta tak i vår sak…..Vi gir ikke opp helt enda, og jeg kommer til å endre bildet for å se om dette kan hjelpe å fange folks oppmerksomhet med nytt bilde.
Det har også vært noen som har delt innlegget med spesielle grupper m.m Det har vært utrolig flott gjort på eget initiativ <3 
Men masingen om det spesifikke innlegget tar slutt innen lørdag…Takk til alle som hjelper oss å spre saken 🙂 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *